I dit firma med rengøring har du så overvejet asset management?

14 August 2019 Anders Lundtang Hansen

editorial

Det kan lyde som et stort brød at slå op, hvis man føler sig som et lille rengøringsfirma, hvilket eventuelt kunne være en rengørings-virksomhed, der laver erhvervsrengøring i Jelling og omegn, eller man måske bare har base her og kører ud til udvalgte kunder, at man skulle prøve kræfter med asset management.

Men arbejder man netop med erhvervsrengøring, så kan det godt være, man har drømme om at ekspandere gevaldigt, hvor man vil have flere ansatte, flere og større kunder og måske få bredt ens navn ud til udlandet, så man også kan vinde markedsandele her.

Mange virksomheder er jo startet i det små – det er de fleste faktisk, hvis de ikke udspringer af et eksisterende firma – og er kommet af beskedne kår, men som langsomt, men sikkert, har vokset sig store på et område og måske er blevet førende her.

Sådan kan du også have det med dit rengøringsfirma i Jelling, at du gerne vil blive nogle af de bedste for ikke at sige dét bedste af din slags på området, så du i det mindste bliver landskendt og laver store omsætninger.

Du har lagt nogle planer for, hvordan du skal komme derhen; lagt et budget og kortsigtede og langsigtede planer.

Når det første regnskab så bliver forelagt, så regner du på, hvor meget der skal til, før du kan nå dit første mål.

Dog er det nedslående nyheder, for det betyder, at du må udskyde den satte deadline til længere ude i fremtiden.

Og det piner dig, for du synes selv, du har en god fidus og er anderledes end de andre, og du har faktisk den fornødne kapital til at vokse, men hvordan kan du gøre det?

Svaret kunne netop være asset management, hvor man går ind og investerer ens værdier i nogle poster, som professionelle folk selvfølgelig sørger for, og så kan med stor sandsynlighed trække flere penge ud, end man måske ville gøre det via almindelige omsætning i firmaet, så man hurtigere kan nå ens mål end ellers. 

More articles