Hvordan melder du din ankomst til et skadecenter?
Der er forskellige måder, som man kan forklare og fortælle et skadecenter, at man nu kommer, og det kommer selvfølgelig også an på det givne center, hvad der kan lade sig gøre.
Nogle er lidt som at tage chancen, mens man med andre måde er lidt mere på den sikre side; men andre gange er der ikke andet at gøre end at tage chancen, for det kan være, der lige er sket en skade, eller man for eksempel har fået en karrosseriskade, som der er blevet værre, og så er man lige i nærheden af skadecenteret.
Det er måske ikke lige det center, som man plejer at benytte sig af, men nu er der ikke andet at gøre, og derfor slår man vejen her forbi.
Og det er vitterligt det, man gør: Kører ind og hører, om de har tid til at se på ens skade.
Hvis den er akut, og man decideret ikke kan køre videre, uden der er gjort noget ved den, så kan det være, man kommer foran i køen.
Andre gange er man bare heldig, at der ikke sker noget, eller også må man booke en aftale om at komme igen.
Man skal på det skadecenter uanset hvad
Måske kan man blive henvist til et andet sted, som man kan køre hen til, hvor der er mere tid – hvis man vel at mærke kan køre, eller man kan få fragtet ens bil derhen.
Men andre gange ringer man måske og hører, om man kan kigge forbi senere, eller man aftaler en tid, som man kan komme til senere.
Der er også den mulighed (måske), at man kan sende en mail.
Nogle gange er det bare nemmere at forklare en skade på skrift og med billeder, men så kan der også gå lidt tid, inden der kommer svar.